Podczas pierwszego właściwego dnia testów na torze w Walencji zespół BMW Sauber kontynuował prace rozwojowe rozpoczęte podczas wczorajszego shakedown F1.09.
Robert Kubica ponownie miał szansę jeździć nowym dziełem inżynierów z Monachium i Hinwil. Polak dzisiaj koncentrował swoją pracę na ustawieniach bolidu. Głównym zadaniem dnia było testowanie różnych ustawień hamulców i różnych mieszanek opon.„Mimo, że było to całkiem wietrzne popołudnie, warunki były lepsze niż wczoraj ponieważ tor nabierał przyczepności z każdym przejechanym okrążeniem” powiedział Kubica. „Postęp jaki dokonaliśmy podczas całego dnia pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku z rozwojem F1.09.”
Robert Kubica przejechał dzisiaj 99 okrążeń, włączając w to symulacje startów. Rano Polak celowo zatrzymał się na torze po tym, gdy otrzymał sygnał iż w jego bolidzie skończyło się paliwo. Procedura ta jest standardem dla każdego nowego bolidu F1.
Dzisiaj w Walencji przez cały dzień świeciło słońce, a temperatura powietrza i toru dochodziła do 16 stopni Celsjusza.
Zespół BMW Sauber ponownie nie podał informacji o czasach uzyskanych przez Roberta Kubicę podczas dzisiejszego dnia. Polak jutro ponownie zasiądzie za kierownicą F1.09.
21.01.2009 18:02
0
no i bardzo mnie to cieszy!!!!
21.01.2009 18:02
0
nie podali czasu, czyzby cos ukrywali ??
21.01.2009 18:04
0
optymistyczne słowa Roberta... mało kiedy jest tak zadowolony z osiągów bolidu... ale to narazie pierwszy dzień... czekajmy na kolejne wypowiedzi po testach...
21.01.2009 18:16
0
czuje ze bedzie ten sezon dla BMW jak i Roberta bardzo udany
21.01.2009 18:18
0
nie podają najlepszego czasu bo i po co?? Nie było by nawet z kim porównywać więc taka informacja byłaby bez sensu
21.01.2009 18:40
0
nie podaja gdyz chca ukryc forme...powtorka z zeszlego roku...po co dawac dodatkowe informacje konkurencji??....
21.01.2009 19:18
0
MOC BMW będą gotowi na Australie juz nie moge sie doczekać oj czuje ze bedzie piekny sezon
21.01.2009 19:31
0
Chciałbym żebyśmy się nie przliczyli co do formy BMW
21.01.2009 19:34
0
Myśląc optymistycznie: nie podają czasów bo mogą być lepsze od zeszłorocznych na tym torze F108! Raczej mało prawdopodobne?? czy nie?? W każdym bądź razie to nieistotne:) Pozdro! Oby do przodu.........
21.01.2009 19:44
0
Przed sezonem 08 pamiętam jak Alonso wypowiadał się o BMW, że jeżdżą zatankowani pod korek itd. życie pokazało, że nie byli tak mocni i do McLr. i Ferr. Lepiej nie robić sobie Nadziei.
21.01.2009 19:54
0
Robes no nie do końca bo na początku sezonu bolid BMW przynajmniej dorównywał czołowym zespołom tylko niestety za szybko osiągneli cel na dany sezon i juz poźniej niestety odpuścili. Co do testów to najważniejsze że maja sprzyjającą pogodę i testy przebiegają bez problemów technicznych oby nie zapeszyć tfu tfu :)))))
21.01.2009 19:55
0
Robes-ale trzeba przyznac że jak na młody zespół zrobili wielki krok, i nie żdziwił bym sie jak by w tym sezonie zrobili równie wielki krok jak i w poprzednim. Raczej nie wyprzdzą najlepszych, ale na pewno jeśli znajdą się na początku nie bendzie ich łatwo wyprzedzic i będą bardziej konkurencyjni.
21.01.2009 21:29
0
Mam nadzieje, że porzucenie drugiej części sezonu przyniesie oczekiwany efekt.
21.01.2009 21:32
0
Z tym KERSEM to zasłona dymna chcą wywieść w pole Ferrari i tyle
21.01.2009 21:55
0
oj, czuje ze jest forma. a jak juz jest, to bedzie jeszcze tylko rosnac! zdecydowanie to bedzie rok BMW i Kubicy.
21.01.2009 22:10
0
a powiedźcie mi :) Kiedy BMW będzie testować z innymi zespołami na tym samym torze ? Bo Teraz to nijako to wygląda, a tak będzie można ocenić początkowo sytuacje w BMW :] No chyba, że znów mają zamiar zataić swoją formę ^^
21.01.2009 22:26
0
Wyglada na to ze "odpust" w 2008r przynosi efkty.
21.01.2009 22:29
0
przypominam sobie poprzedni sezon i błędną ocenę przygotowań BMW. pisano potem o zasłonie dymnej teamu, dorabiano różne przedziwne teorie. Widzę, że podobnie zaczyna się teraz i trudno apelować do zdrowego rozsądku i dystansu . Są oczywiście pewne symptomy, dzięki którym BARDZO OSTROŻNIE można przewidywać formę poszczególnych zespołów (i będzie ich coraz więcej), ale w tej chwili układanie rankingu to wróżenie z fusów. ad. Marcin 157 - wiellu już pisało trafne oceny poprzedniego sezonu BMW - slowo -odpuścili- nie wyczerpuje tematu. Były 2 - 3 główne powody spowolnienia - A) nietrafione nowości B) brak SKRAJNEJ determinacji (wiary) w walce o mistrzostwo . C) przesunięcie części mocy twórczej na auto 2009r.
21.01.2009 22:57
0
rk2, zgadzam sie zdecydowanie. przede wszystkim glowny blad polegal na skupianiu sie na testach nieudanych elementow. poszla na to masa czasu, masa pracy i przede wszsytkim, masa km testowych. na szczescie, BMW are "quick learners" i wyciagaja wnioski. a ja i tak uwazam ze juz po pierwszych 2 wyscigach przyszlego sezonu zapomnimy o ogromnym zalu do dr Mario i BMW za odpuszczenie koncowki sezonu. zobaczycie:)
21.01.2009 22:59
0
jeśli faktycznie odpuścili sezon 2008 dla 09 to nie może być źle!!! Kurcze, przecież to kupe czasu na przygotowania więc muszą być w dobrej dyspozycji, ja sobie tego inaczej nie wyobrażam. Jeżeli faktycznie mieli by i ten sezon zawalić, to ja chyba osobiście wysłałabym list do P.MT :P
21.01.2009 23:02
0
Podaje link do fajnych fotek z dzisiejszego testu: http:// premium.f1-live.com/ f1/photos-hires/ 2009/tests21/ bez spacji oczywiście :)
21.01.2009 23:54
0
Maja teraz przewage nad innymi w postaci dobrej pogody na testach wiec moga teraz troche odjechac konkurencji pod wzgledem dopracowywania bolidu :P
21.01.2009 23:57
0
Spokojnie - BMW sezonie 2009 będzie mocne. Marian odpowiada za to głową.
22.01.2009 00:24
0
2009-01-21 22:29:11 robertkubica2 : Punkty, które wymieniłeś oczywiście uzasadniają scenariusz końcówki ub. sezonu, natomiast punkt C, przyniósł o tyle korzyści, że BMW jest w tej chwili najbardziej zaawansowanym technologicznie zespołem. Pozdrawiam.
22.01.2009 07:54
0
kilo, fajne fotki. Na zdjęciach widać, że mechanicy dotykający bolid ubrani są w specjalne rękawice. To może świadczyć, że Robert z KERS'em jeździ? BMW Powodzenia.
22.01.2009 08:00
0
.Wydaje mi sie,ze odpuszczenie drugiej polowy sezonu 08,bylo spowodowane wczesnym osiagnieciem zalozonych celow.To oczywiscie podnosi poprzeczke na obecny sezon,wiec jak najbardziej uzasadniona jest zeszloroczna polityka zespolu.Chodzi o utrzymanie formy zwyszkowej,a nie upadki i wzloty.Niestety ofiara tej polityki to nie kto inny jak R.Kubica.Mam nadzieje,ze w tym sezonie zbierze plony zeszlorocznego rozczarowania.Podrawiam.
22.01.2009 09:35
0
odchodząc troche od tematu zastanawialiście się jak często będą zjazdy do boxów w celu wymiany przedniego spojlera? Praktycznie w każdym teamie patrząc z przodu spojler jest szerszy i wystaje poza koła. Już widzę, wchodzenie w pierwsze zakręty po starcie gdzie bolidy jadą obok siebie w odległości kilku centymetrów. OJ BĘDZIE SIĘ DZIAŁO!!!
22.01.2009 11:08
0
ja tam wierzę w formę BMW.skoro Robert nie narzeka to musi być dobrze.oby do wiosny i Melburne...
22.01.2009 13:51
0
Robert nie ściemnia - i to jest w nim piękne!
22.01.2009 15:34
0
Zycze Robertowi jak najlepiej ale wciąz jednak uwazam ze nie ma dla niego swietlanej przyszłosci w BMW Walka o mistrzostwo dopiero sie zacznie na powaznie gdy bedzie jezdzic w Ferrari a taki okres nadejdzie Ten team naszego Roberta nie odpusci a BMW musi przejsc jeszcze daleka droge do pelnych sukcesow Nie ma sie co oszukiwac ze ten tean jest jeszcze bardzo nierowny i popelnia wcąz sporo bledow i to glupich, wiec nie ma sie co za bardzo podniecac tym sezonem Mysle ze bedą wciąz na 3 miejscu tym bardziej ze to jest nowy bolid i to nie tylko dla tego teamu Pozdro!!!
22.01.2009 16:38
0
ad lewus - tak, mam nadzieję że przyniesie, choć nie zaryzykowałbym stwierdzenia, że BMW jest najbardziej zaawansowane . Jeśli tak będzie na początku sezonu - 1/'2 litra dobrego alkoholu dla Ciebie. Ale ... miałem dobrą intuicję - czytałeś szefa BMW ? - ''Najważniejszą przyczyną naszego braku postępu w drugiej części sezonu nie było skupienie się na pracach nad nowym bolidem. Po prostu wprowadziliśmy kilka zmian, które nie spełniły naszych oczekiwań''.
22.01.2009 16:56
0
niedz- tak, oby tak było i ...dziękuję za pomysł zmiany mojej nazwy , od dzisiaj będzie skrót - rk2. lepiej pod każdym względem
22.01.2009 16:58
0
@lukasz1: Jaki młody zespół? Sauber zadebiutował w F1 w 93 roku, a BMW dostarczało do niej silniki jeszcze dłużej. To że zespół stworzony z dwóch starych wyg nazywa się debiutantem to dla mnie nieporozumienie. @robertkubica2: Przecież to oczywiste, że Thiessen nie przyzna się publicznie że olał sobie drugą połowę sezonu. Zaszkodziłoby to wizerunkowi teamu. Dałoby to sponsorom i kibicom wrażenie, że sami nie wierzą w swoje możliwości i nie potrafią walczyć. A jeśli oni w siebie nie wierzą, to kto ma w nich wierzyć?
22.01.2009 17:03
0
Sivshy - masz trochę racji, ja jednak nadal uważam , że wszystkie 3 czynniki wymienione wcześniej grały rolę. Ja sam uważam, że więcej najwięcej zaważył brak wiary i determinacji - z tego wynikły (trochę paradoksalnie) dwa pozostałe - przeniesienie sił na bolid 2009 i nietrafione zmiany!
23.01.2009 11:23
0
@RK2: Zgadzam się, chciałem tylko polemizować z wypowiedzią Thiessena, zważywszy na którą poddałeś w wątpliwość jeden z czynników, które wpłynęły na słabą formę zespołu pod koniec roku.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się